משה ריבן 

בעל תואר ראשון בגיאולוגיה מגבעת רם, תואר שני בהוראת המדעים במכון ויצמן. מלמד למעלה מ 20 שנים במרכזים שונים של הוראת מחוננים ובשנים האחרונות מלמד בעיקר במרכזים ברחובות וביבנה. חנכתי מורים בשיטות הוראה חדשניות (PBL,  סטוריטלינג, הוראה באמצעות סיפורי הרפתקה...) באוניברסיטת באר שבע ובמגזר החרדי.

כיום במרכז פ.ל.א ברחובות אני מחנך כיתה ג וכיתה ו' ומלמד בדרכים שונות וברמות שונות "מדעי כדור הארץ".

רואה בהובלת הילדים הנפלאים, דור המנהיגים הפוטנציאלים הבאים, שליחות ממדרגה ראשונה ושואף להביא אותם למיצוי יכולתם תוך שימור אהבת הלמידה כך שיוכלו להשפיע ולהוביל בעצם הווייתם, ברמה הערכית והביצועית את מדינת ישראל למקום טוב יותר בעתיד הקרוב והרחוק.

 

 

 

 

אביחי גוטליב

נושם שיווק וכלכלה, אוהב לטייל בארץ ומאמין בחשיבה פורצת דרך. אב לארבעה, בעל תואר ראשון במדעי ההתנהגות וכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. עסקתי בניהול שיווק, פרסום ופיתוח עסקי ובעל ידע עשיר ממגוון תפקידי ניהול בחברות ישראליות מובילות (שטראוס וטמפו) ובינלאומיות גלובליות (נסטלה ובקרדי מרטיני). מביא לחינוך שבירת מוסכמות, רב תחומיות וחשיבה מחוץ לקופסא כדרך חיים.

מלמד מגוון קורסים בכלכלה ובקיימות.

בשיעורי הכלכלה אני עוסק בכישורי חיים ומטמיע אוריינות פיננסית.

בנושא הקיימות אני מעביר התמצאות והבנת השדה והתמודדות עם אתגרי האקלים

בכדי לפרוץ גבולות צריך לנסות ולנסות, ואז לנסות שוב. כדאי לטעות, לתהות ולגוון.

החלום שלי לייצר שיתופי פעולה ביו קהילות מחוננים העוסקות באתגרי האקלים. כל מרכז מחוננים יהווה קהילה מקומית, סביבתית, פעילה, לומדת וחוקרת אקלים.

הצלחה בעיני תהיה, אם אצליח לרתום מספר תלמידים מתחילת החטיבה (ז-ח) להירתם לחזון.

 

 

 

 

אדר זקס

שמי אדר זקס, מלמדת תרבות יפן - קורס שפיתחתי עם השנים המותאם למחוננים ומביא בפניהם את ההזדמנות להכיר את יפן בדרכים שונות. נגיעות באומנות, הסטוריה, חיי היום יום משחקי ילדים ועוד. בנוסף אני מלמדת קורס יפנית - יפנית למתחילים - קורס שמציג את מרבית היבטיה של השפה היפנית למתחילים. תוך שימוש בחוברות מקוריות בעברית לישראלים מבית Japaneasy. אתר www.japaneasy.co.il

בקורס שלי אני מציגה את יפן לתלמידים הישראליים.

אני רואה בכך שליחות. התלמידים לומדים על מערכת יחסי הכבוד, דרכי קבלת ההחלטות השונות, אופן החשיבה והקוד ההתנהגותי. התלמידים ואני שואלים את עצמנו מה עוד אפשר ללמוד מהיפנים? ושואפים להעביר את זה הלאה.

 

 

 

נעמה חפץ

מלמדת את המעבדה לצעצועים ומסביב לעולם ב - 80 ממדים בתוכנית מחוננים ומצטיינים
 

"החינוך היעיל ביותר הוא לתת לילד לשחק בדברים נפלאים."

התפקיד שלי הוא לתת לילדים ליצור, להתנסות ובעיקר להנות וגם אם הם לא ממש הצליחו במשימה להמשיך ולנסות שוב.

אני מאמינה שכל ילד ובפרט ילדים מחוננים ומצטיינים שהם סקרנים מטבעם כדאי שילמדו תוך כדי התנסות והנאה וייפתחו תחושת מסוגלות, ערך ויכולת התמדה גם כילדים ובעיקר בהמשך כבני אדם.

 

 

 

ליאור הלפרין שושני 

בן 37 ואב לשניים. מלמד מחוננים ומצטיינים כבר כמעט עשור. במהלך ההוראה אני מתמקד בתחומי משחקי התפקידים, קרימינולוגיה ובלשות ונהנה מכל רגע. בזמני הפנוי המועט (אב לשני זאטוטים) אני נהנה להנחות משחקי תפקידים לחבריי, לשחק משחקי קופסא, לקרוא ולבלות עם משפחתי.

אני מאמין חינוכי:

ילדים הם סקרנים מטבעם, יש להם מנוע פנימי ללמידה ולהתפתחות שנשאר פעיל עד שמכבים להם אותו... מורה חייב לשמר ולעודד את הסקרנות, ההתלהבות ותחומי העניין הטבעיים הקיימים אצל תלמידים. אפשר וצריך לדבר עם הילדים בגובה העיניים, להקשיב להם, לאתגר אותם, לעורר בהם פליאה ולהעניק להם סביבה בטוחה למצות את הפוטנציאל שלהם.

 

 

עומרי אפשטיין

מורה בתחום המדע החוויתי, משחקי בריחה ועוד, מזה כ- 8 שנים. בעל תואר ראשון בתכנון מבנים וארכיטקטורה. מלמד בחברת אורורה במרכזי מחוננים ומצטיינים מספר שנים ובזמני הפנוי נהנה ממשחקי תפקידים, משחקי לוח ואסטרטגיה, פתרון משחקי חשיבה וביקור במוזאוני מדע ובחדרי בריחה.

אני מאמין חינוכי:

אני מאמין שעלינו לעצב סביבת למידה מעודדת סקרנות, להציב לתלמידים ולתלמידות אתגרי חשיבה מגוונים שיובילו לפתוח חשיבה לוגית לצד חשיבה יצירתית והמצאתית ולטפח אקלים כיתתי תומך מבחינה לימודית וחברתית שיתרום לתחושת השייכות של התלמידים והתלמידות לכיתה ולמרכז.

 

 

איתמר פארן

בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. בוגר הקורס להוראת מחוננים באוניברסיטת ת"א ובעל תעודת הוראה.

בעבר מדריך וכותב מערכים ללימודי הבחינות הפסיכומטריות, ובעל רקע נרחב בהדרכה במסגרות שונות [תנועות נוער, מחנות עולים, צבא, אוניברסיטה ועוד]. עסקתי בתחום המשפטים וכן בהוצאה לאור ספרותית (תרגמתי וערכתי כארבעים ספרים). רב-סרן בחיל התקשוב.

כיום מלמד ומרצה במרכזי מחוננים, במגוון תחומים: קרימינולוגיה ובלשות, קורסי מדע, קורסי חשיבה המצאתית ומשחקי תפקידים. בזמני הפנוי עוסק ביצירת משחקים לקהל בוגר וצעיר כאחד, בקריאה נרחבת במגוון תחומים ובחיי זוגיות במסגרתם מגדל את פלג הקטנה (וגם שלושה כלבים).

אני מאמין חינוכי:

מחוננות משמעה פוטנציאל. מימוש של פוטנציאל זה דורש אתגרים מובנים אשר יחשפו יכולות חדשות, יחדדו יכולות קיימות, ויתנו כלים להתגבר ולהתקדם גם במקומות בהם למחונן אין יכולות מיוחדות. הדרך לקיים את כל אלו עוברת דרך לימוד בנדבכים מורכבים יותר ויותר מחד, תוך הקפדה על כך שמנוע הלמידה והמחקר יבוא מן התלמידים עצמם מאידך. על-ידי אתגרים חיצוניים, הינע של סקרנות אישית והקפדה על משימות אשר מבססות ידע עמוק, נוכל להפוך את הפוטנציאל של היום למימוש העצמי של מחר.

 

 

יצחק מרמלשטיין

מטיס רב להב מרושיין מטעם רשות התעופה האזרחית ומשרד התחבורה. מבין תחומי העניין המרכזים שלו ניתן למנות חישה מרחוק, פוטוגרמטריה, למידת מכונה, משחוק בעולם המטאוורס, פענוח תצלומי אוויר, הדמייה וכן בניית רחפנים, תכנותם והטסתם. יצחק עוסק בפיתוח קוד להטסת רחפנים בדרכים מתקדמות בכדי להנגיש את עולם הרחפנים לקהלים רבים ומגוונים. בנוסף הוא יועץ לשתי חברות הזנק העוסקות בניתוח תצלומים באמצעות רחפנים עבור חקלאות מדייקת ומציאות רבודה. נוסף לאהבתו לתכנות ורובוטים מעופפים הוא אוהב היסטוריה ואמנות ומקדיש זמן יקר לחקר העבר. הוא בעל תואר בוגר מאוניברסיטת בן גוריון בארכיאולוגיה ותולדות האמנות, תואר מוסמך מאוניברסיטת תל אביב בארכיאולוגיה ודוקטורנט באוניברסיטת תל אביב וכן בעל תעודת הוראה ממכללת בית ברל.

כיום, במרכז פ.ל.א ברחובות אני מחנך כיתה ד' וכיתה ז' ומלמד מהי פוטוגרמטריה ותכנות בשני אופנים: פרוייקטים קצרים המתאפיינים בלמידה מבוססת פרוייקטים וכן תכנות עולמות ב VR בפלטפורמת Metaverse.

רואה בתלמידים מחוננים ומצטיינים את חוד החנית! מעוניין לחשוף אותם כמה שניתן לעולמות תוכן חדשים ולתת להם במה להביע את עצמם ביישום רעיונות מקוריים וחדשים וכן לנסות לממש אותם עד תום. השנה אנו מתכוונים ליצור מספר פרוייקטים שיכללו את רזי התכנות והרובוטיקה ששיאן יהיה בבניית מתקן פוטוגרמטרי באמצעותו ניתן יהיה למדל בתלת ממד וכן לברוא עולמות תוכן וירטואליים בפלטפורמת Metaverse/.

 

 

 

ורד גרץ

אני מלמדת במרכז פלא זו השנה הרביעית ובמרכזי מחוננים נוספים מלמדת שנים רבות. יש לי תארים ותעודות בתחומים טכנולוגיה ומדעים בעיקר, אולם גם בייעוץ ואימון לכלכלת המשפחה.
השנה, אני זוכה ללמד את שכבה ד' מחוננים את הקורס קסם של פיזיקה ומדעים.
החזון האישי שלי הוא להדביק את תלמידיי בהתלהבות ממדע, בסקרנות, ובאהבה ללמידה והעשרת הדעת בכלל.
עוד ממטרות הקורס לחשוף את התלמידים לכך שמדע ופיזיקה יש מסביבנו בכל מקום, תוך שהם מפתחים מיומנויות חשיבה מסדר גבוה של הבוגר במאה ה-21 כמו חשיבה ביקורתית, שאילת שאלות, השוואה, עבודת צוות, הסקת מסקנות ועוד.

 

 

לבנת שלזינגר

שמי לבנת שלזינגר, מלמדת במרכז את שכבה ד' מחוננים, בקורס "האקדמיה לדיסני". 

הקורס חושף את הלומדים להתבוננות מעמיקה במסרים הגלויים והסמויים העולים מתוך סרטי דיסני לאורך השנים, המשפיעים על עיצוב תפיסת העולם שלנו ויחסנו לגזענות, פמיניזם ועוד.

הקורס גם פותח צהר לעולם קסום של למידה עצמית והתבוננות בתרבויות השונות, אגדות, סיפורים היסטוריים ופלאי תבל דרך מפגש ייחודי עם הדמויות המופלאות כמו אלאדין, מואנה, מולאן ועוד.

מהיכרותי זה מספר שנים עם ילדים מחוננים אני חשה את הצורך בלמידה אחרת, מעמיקה, כזו שפותחת ויוצרת גירוי לעולמות שונים, מעשירה את הסקרנות ומעניקה ביטוי ליכולות שלהם.

אני מאמינה שלמידה רבת רבדים, תחומי עניין מגוונים ומפגש עם קבוצת השווים, יוצרת אצל הילד/ה המחונן/ת גירוי, סקרנות ויכולת פיתוח תפיסה לזהות עצמית, חשיבה ביקורתית, ומטאקוגניציה, לצד העמקת קשרי חברות. 

 

 

שוקה ברגמן

אני בוגר אוניברסיטת בן גוריון בפיסיקה ומדעי המחשב (בהצטיינות) ואיש "היי טק" לשעבר. חובב חידות ופאזלים מילדות, ופתרתי לבדי את הקובייה ההונגרית בגיל 17. השתתפתי באליפות העולם בקובייה הונגרית בשנת 2009, ונמנה בין יוזמי ומארגני אליפויות ישראל בקובייה הונגרית. בכובע נוסף, אני אומן קרקס המופיע, מלמד ומביים במסגרות רבות בארץ ובחו"ל (ביניהם: הוראה "בבית צבי" ביה"ס למשחק, בימוי באופרה הישראלית, ומופע בקרמלין במוסקבה).           

אני עוסק, בין היתר, בהוראה של ילדים מחוננים ומצטיינים כעשרים שנה, במגוון של מסגרות העשרה, בהן אני מפיץ, מחזק ומחדד את התחומים המקורבים לליבי בקרב תלמידי.

אני מאמין שהוראה בימינו צריכה להיות חווייתית וממוקדת בפיתוח כישורי חשיבה בקרב התלמידים. מכיוון שמידע גולמי מאוד זמין בימינו (כולל מידע כוזב), ישנה חשיבות רבה לחשיבה לוגית, חשיבה מדעית, וחשיבה ביקורתית.

 

אבי צרפתי

שמי אבי צרפתי ,  מלמד בפלא רחובות  צילום ווידאו ארט, מוביל את בוגרי המרכז בכיתות ט'  לתערוכת סיום ומלמד קורס בחירה של יסודות הצילום.

בוגר המדרשה לאומנות בית ברל  מסלול  מרכזי צילום.  עוסק באומנות ובצילום המון שנים  פעיל ומציג בתערוכות. האומנות היא החלק העיקרי והמרכזי של חיי ועם המטען הזה אני מגיע ללמד.

במהלך השנה הילדים צופים ונפגשים עם מגוון יצירות אומנות מתחומים שונים ותוך כדי עובדים ויוצרים בעצמם.  השאיפה שלי היא לאפשר לתלמידים זווית ראייה שונה על העולם דרך המעשה הצילומי שבמהותו עוסק בהתבוננות, בהסתכלות מזוויות שונות  ותוך כדי כך בגמישות ובקבלת מציאויות שונות.  הכלים שהילדים רוכשים במהלך השנה מאפשרים להם לעבוד וליצור ובעצם להביא לידי ביטוי עצמי את התחושות והרגשות שלהם  בתקופה כל כך משמעותית בחייהם.

 

אורי בכור

שמי אורי בכור, אני בוגר אוניברסיטת בן גוריון לחינוך. מלמד שנים רבות במרכזי מחוננים קורסים שונים ומגוונים: פילוסופיה, TED, הצפנה, מילולוגיה ועוד. במשך שנים פיתחתי דרכי עבודה עם ילדים המאפשרים שילוב של יצירתיות והומור יחד ומייצרים אווירה ייחודית בכיתה. 

את דרכי אני מעביר למורים שעובדים איתי ולכל מקום שאלך ילוו אותי הגישה החיובית והעין הטובה. 

 

אביבה רייסקי

שמי אביבה רייסקי ואני במאית ויוצרת תיאטרון.

בעלת תואר ראשון בבימוי ושני באוריינות חזותית.
בתחילת דרכי הופעתי כקומיקאית ובהמשך הנחתי ואימנתי סטנדאפיסטים ושחקנים לאודישנים.
אני מאמינה שהומור הוא כלי להפגת המתחים והיכולות שלנו כבני אדם לקחת את עצמנו פחות ברצינות וכך להרגיש חופשיים יותר עם עצמנו ובסביבתנו.
ילדים מחוננים זקוקים בין היתר לתמיכה ריגשית וכלים לכישוריים חברתיים.
בעזרת עולם התיאטרון,הדמיון המפותח,המוסיקה ושעשועי האלתור הילדים משתחררים,יוצאים מאזור הנוחות שלהם ומאפשרים לעצמם להיות חופשיים.
עולם התיאטרון מציע בחירה,הובלה ועבודת צוות כך שכל התלמידים משתתפים ונהנים.

 

הגר זאבי

שמי הגר זאבי אמנית ומורה לאמנות ,השנה אלמד קורס בשם "יצירה בעקבות וואבי סאבי."

אני מאמינה שאומנות ויצירה היא כלי לפיתוח המחשבה, הביטחון והייחודיות של כל ילד ומבוגר. בעזרת הוואבי סאבי אנחנו נגלה גם להעריך, ולאהוב את החוסר שלמות באמנות וגם בעצמנו.  היעד שלי השנה הוא להכיר ולראות כל תלמיד כאינדיבידואל ולהצליח לאתגר את הכיתה כקולקטיב. 

 

אלמוג אלון

אני אלמוג אלון,  בת 23 ממעלה אדומים וכעת גרה ברמלה.

אני סטודנטית לתואר בהפרעות בתקשורת, סיימתי שנה ראשונה וממש תכף מתחילה את השנה השנייה שלי, מדובר במקצוע טיפולי מדהים שכל כולו מתן עזרה והבנת הצרכים הייחודיים עבור כל ילד תוך איתור קשיי שפה דיבור ושמיעה.

אני מדריכה בחברת סיאלו אקדמי בהנהלתה של ויולטה ציוני ומלמדת קורס עיצוב בתלת מימד (עיצוב בתוכנה במחשב).

מאוד מאמינה שלכל ילד יש את העולם הייחודי שלו ומאוד חשוב להבין שהגישה אל הילדים היא המפתח להכל ולכל אחד צריך לגשת בצורה שונה.

היעד שלי השנה הוא להצליח להספיק כמה שיותר פרוייקטים של עיצוב תלת מימד וכמובן לגרום לכמה שיותר ילדים לעסוק בתחום זה.

מה שיחשב עבורי הצלחה הוא לשמוע מהילדים שהם נהנים בשיעורים, מתעניינים ורוצים להמשיך להגיע וללמוד על עולם התלת מימד וכמובן לשמור על כיתה מאוחדת ואווירה נעימה.

שתהיה שנה מוצלחת לכולנו

 

מיטל עובדיה

אם לשני שובבים, שחקנית, כותבת, יוצרת, בוגרת לימודי תיאטרון וסטודנטית להוראה וספרות .

מלמדת בחברת אורורה כ- 6 שנים תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומי משחקי התפקידים (מבוכים ודרקונים), מדעים, תיאטרון, בלשות ותנועה וגם מרצה בתחומים שונים.

בזמני הפנוי אני נהנית לקרוא, לצפות בהצגות,  לפתור חדרי בריחה, לזלול פחזניות ולחלום בהקיץ.

אני מאמינה בלמידה מתוך עשייה, חוויה חיובית ותחושת ביטחון. אני פועלת ליצור בכיתה מרחב אמפתי, מכיל, מלא הומור ותחושת הרפתקנות - בואו ננסה ונראה מה יקרה…

 

 

אמיר ארנולד

שמי אמיר, המקצוע אותו אני מלמד הוא מוזיקה , מאמין בלקרב את הלומד המצטיין והמחונן אל המוזיקה דרך חשיפה לסגנונות והתנסות בתהליכים מוזיקליים דרך חוויה של ביצוע ולקדם את היצירתיות וההבעה אצל כל אחד ואחת.

הרצון שלי הוא לחשוף את הלומדים אל מה שמעבר למוזיקה שהם מכירים, ולקרב אותם אליה דרך חשיפה לאבני הדרך וההשפעות שלמעשה שעיצבו אותה היום.

אשמח לראות את הילדים סקרנים, מחוברים ומודעים יותר כלפי המוזיקה שהם שומעים ולמוזיקה שנחשפו אליה בקורס ''איך שיר נוצר''.

מאחל לנו שנה טובה, הנאה ולמידה פוריה.

 

 

שרון מרילין

אני שרון מרלין, גרה במזכרת בתיה. נשואה לגלעד, אמא גאה לשני אהד עינב אמתי רואי נועה ואוסנת וגם סבתא להראל ונבו.

זו השנה הראשונה שלי בבית הספר, ואלמד שני קורסים: מדעים בהיסטוריה לכיתות ג וחשיבה לוגית לכיתות ד.

אני מאמינה גדולה בכך שלימוד אמיתי ועמוק נעשה רק מתוך סקרנות והנאה. אלה שני העקרונות שמלווים אותי בהוראת הקורסים בבית הספר שלנו. ראשית - הסקרנות שאתם, התלמידים, באים איתה באופן טבעי. הצורך והרצון לדעת יותר, ללמוד יותר, להבין יותר הוא הבסיס לכל השיעורים בקורס. והעיקרון השני - ההנאה. לדעתי כל למידה צריכה להיות מתוך מקום של הנאה, מקום שמרגישים בו נוח לשאול, להתווכח, ואפילו לטעות, מקום שהחיוך הוא חלק מהלמידה, מקום שיש בו תחושת הצלחה.

מתרגשת ומחכה להתחיל את השנה החדשה. בהצלחה לכולנו.

 

 

מיכל טוב

אני שמחה להתחיל במסע חדש, יצירתי ומעניין של עבודה מחוץ לקופסה עם אוכלוסייה שטרם עבדתי איתה. יש לי נסיון רב בהעברת התכנים הללו לבני נוער ואני אוהבת להיות חלק מחייהם של הנערים בגילאים המאתגרים ולא רק להקנות להם ידע אלא לגעת בליבם ולהיות מבוגר משמעותי בחייהם.

השנה אלמד קורסים בנושאי שפת גוף והכנה לדיבייט.

מבחינתי הצלחה תהיה כאשר הילדים יגיעו בהנאה לשיעורים שלי, ירגישו שלמדו משהו חדש ומעניין על החיים 

 

מאירי זרמי

בסטר קיטון אחד מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה שבחר לעשות את סרטיו כמעט ללא מילים אמר: " שיוצר קולנוע טוב לא צריך מילים כדי לרגש את הצופים שלו"

כשאני מלמד, אני חושב לפני הכל על מה מעניין אותי ומה אני יכול לתת לילדים, מה אני יכול ללמד אותם, בתחום שלי שמצד אחד יעניין אותם ומצד שני יאתגר אותם לעשייה, והכי חשוב לסקרנות ולדמיון.

המצלמה בקולנוע מספרת סיפור, לא חייבים מילים כדי להעביר מסר, רגש או עלילה, זאת תכונה מיוחדת שיש בקולנוע שנותנת לתלמידים לספר סיפור בצורה שונה מהדרכים שהם רגילים אליהן.

יותר מהכל חשוב לי להגיד שקולנוע היא אומנות שהייחוד שלה הוא שאי אפשר לעשות אותה לבד, חייבים לעשות אותה יחד, כקבוצה, זה מצריך סובלנות, הקשבה ועבודת צוות, לדעתי יש לכך ערך עצום, במיוחד במסגרת של ילדים מחוננים, כאשר כל אחד חושב בצורה שונה ומקורית, ולא תמיד קל להם לעבוד בקבוצה, האתגר הזה שאומנות הקולנוע מציבה מולם הוא מדהים בעיני.

 

 

 

גלית סרן

שמי גלית סרן ואני מלמדת "מנהיגות צעירה" בבתי ספר למחוננים ומצטיינים בכל השכבות.

כמו כן, אני מאמנת אישית עבור ילדים ונוער בבתי ספר ברחבי הארץ.

אני מאמינה בסקרנותם של ילדים ובמרחב הפרטי של כל אחד בקבוצה ובנפרד, בדעות שונת, בקבלת האחר, ובהקשבה מלאה לחברים.

החזון האישי שלי הוא ליצור עבורם מקום מכבד ומחזק חברתית ולימודית, ולהגיע לנוסחה של ילד מאושר.

אני מאמינה שתפקיד החינוך הוא ללמד את הילד לחשוב ולא ללמדו מה לחשוב.

 

 

שיר נוי

שמי שיר, ואני עוסקת באמנות ועיצוב כל חיי, מלמדת 'אמנות סובבת עולם' בשכבת ג'.

אני מאמינה שהוראת האמנות עיקרה לחשוף את התלמידים לידע חדש להם, לעורר בהם סקרנות, לתת מקום לביטוי עצמי ודרור ליצירתיות, רעיונות, חלומות ודמיון החבוי בהם. חשוב לי שתלמידי לא יפחדו לנסות, ולטעות, 'יחשבו מחוץ לקופסא' ויפתחו זהות אישית בשיעורים דרך העשייה.

הקורס "אמנות מסביב לעולם" נבנה בעקבות האהבה שלי לטייל במדינות רחוקות. במסע שלנו אנו נפגשים עם תרבויות חדשות, שונות משלנו, פסטיבלים, מאכלים מעניינים, מבנים וארכיטקטורות, הטבע, האמנות, העיצוב, היצירה והמלאכה הייחודית לכל מקום, וחיפוש אחר הלא מוכר ולא ידוע...

הילדים חוקרים ומעבירים ידע בעצמם, עובדים בשיתוף פעולה בצוות ויוצרים בהנאה בטכניקות וחומרים מגוונים.

 

מרסלו אפשטיין

בעיני, עולם הקומיקס הוא אזור חקר עצמי ופיתוח אישי, מקום בו ניתן ואף רצוי למתוח את גבולות ההגיון המדעי והאנושי. 

מטרתי לתת לילדים כלים והזדמנות לייצר חשיבה מחוץ לקופסא.

השיעורים המגוונים מפתחים יצירתיות, מאפשרים ביטוי לרגשות שמחים או שליליים, צחוק או חשש ובעיקר נותנים לתלמיד מקום לבטא את עצמו.

בעבודה בשיעור ניתן לשים הכל על הדף ולעבד את הכל תוך כדי שיוצרים סיפור ״על הנייר״  הסיפור מגלם בתוכו הרבה אמת פנימית שלנו. 

 

ענת אמסטרדמר

שמי ענת אמסטרדמר, מורה למדעים פיזיקה בחט"ב, 29 שנים.

אני בעלת תואר ראשון בביולוגיה, תואר שני בהוראת המדעים, הסמכה בפיזיקה.

השנה אוביל שני קורסים, ׳הגשר בין הנדסה לדמיון׳ ו'סודות חדרי הבריחה'.

מאמינה שילדים מחוננים חקרנים במיוחד ולפיכך פיתחתי את הקורסים שלי בשאיפה לעורר בתלמידים השראה שתאפשר להם לטפח בין היתר, מיומנויות לפיתוח חשיבה ביקורתית, אסטרטגיות לפתרון בעיות ועבודת צוות.

כמו כן נעבוד על בניית קשרים בין אישיים, עמידה באתגרי הפרויקטים האישיים והקבוצתיים.

ולבסוף משוב של התלמידים על חוויה והנאה אחשיב כהצלחה.

 

 

לימור וקסלבלט

לימור וקסלבלט - דרמה תרפיסטית , בובנאית  ומנחת קבוצות בהוראת התיאטרון  לילדים ומבוגרים בארץ וברחבי עולם. 

בעלת תואר ראשון בחינוך ותיאטרון מהאוניברסיטה העברית , ודרמה תרפיה ממכללת תל חי. 

השתתפתי  בפסטיבלים בתחומי התיאטרון והבובנאות (תיאטרון הקרון , התזמורת האנדלוסית אשדוד ובית ספר לתיאטרון בובות - דבורה צפריר ) 

משפחתי יצאה לשליחות בסן דייגו בארהב - שם שימשתי כמורה לשפות וכשחקנית יוצרת במרכזי תרבות שונים .

כיום מלמדת ילדים מחוננים אודות תיאטרון ותרבויות עתיקות במרכזים במודיעין וקרית ענבים. 

הצטרפתי השנה למרכז המחוננים ברחובות ואני שמחה ומברכת על כך !

אני אוהבת לשהות במחיצת ילדים , להקשיב לדבריהם , להעמיק , לשחק- ללמד אותם ובעיקר ללמוד מהם. 

בשנה זו חשוב לי בעיקר ליצור לתלמידים מרחב עבודה בטוח נעים ומכיל. מרחב המאפשר לתלמידים להתנסות באומנויות התיאטרון , 

ליצור, לפרק ולהרכיב מחדש , לגלות דמויות בתוכם ומחוצה להם . לפתח הערכה וביטחון עצמיים ולעבוד על כישורים חברתיים. 

 

 

טל לוי

מתגורר ברחובות (זמנית לשנה מאז 2015), עוסק בחינוך בלתי פורמאלי, חינוך מדעי ועבודה קהילתית. מחבר הספר "ההרפתקה החורפית של הטיפה טיפית" 
למדתי פילוסופיה ומתמטיקה במחשבה שדרכי היא לקריירה אקדמית מפוארת באחד התחומים לפחות, אבל במהלך התואר הבנתי שהדרך שלי לבטא את האהבה שלי לגופי הידע האלה היא דרך ההזדמנות ללמד אחרים את מה שכל-כך מלהיב אותי. לכן החלטתי להשתקע בחינוך הבלתי פורמאלי, שבו אני עוסק על צורותיו השונות כבר מעל ל-15 שנים.

מאמין בלמידה אקטיבית ושיתופית, ובבניית אוטונומיה ועצמאות מחשבתית בקרב תלמידי.

 

 

עדי דסקלוביץ'

שמי עדי ואני מלמדת קורס בשם מדעי המזון במרכז. 

מבחינתי הדבר המרכזי שאני רואה לנגד עיניי במרכז שלנו הוא ראיית הפרט כאינדיבידואל יחיד ומיוחד, המקום והזכות שאמורה להיות מובנת מאליה (אף על פי שזה לא ככה תמיד לצערי) לבטא את האני הפנימי והאמיתי של כל אחד ואחת מהילדים והילדות שבאים אלינו. היכולת להרגיש חופשי, בטוח, סקרן, שואל ולא ״מפלטר״. במהלך השנה נחקור ונגלה בדרכים מעניינות עולם מופלא שנקרא מדעי המזון, תוך כדי דגש על ערכים, שיטות חשיבה ופיתוח קווי אישיות וקוגניציה. זה המקום לפרוח ואני יותר מאשמח להעניק גב ומשענת בפלטפורמה המיוחדת הזו. 

מאחלת שנה קסומה ומופלאה. 

 

עדי גלבוע

בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ופילוסופיה ותואר שני בחינוך מהאוניברסיטה העברית. בוגרת בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. ניהלתי במשך 13 שנים את בית ספר אופק – מרכז העשרה למחוננים ומצטיינים בירושלים. בתפקיד זה קידמתי את המענה הרגשי והחברתי לתלמידים המחוננים, וכן את השילוב בין התלמידים החילוניים והדתיים הלומדים יחד במרכז המחוננים. השתתפתי בתוכנית הלימוד המשותף המפגישה בין מנהלי בתי ספר יהודים ופלסטינים בירושלים, והובלתי תוכניות ללימוד משותף יחד עם מרכז המחוננים במזרח ירושלים.

 

אני מאמינה בהוראה שמבוססת על קשר אישי, אמון ותחושת ביטחון של התלמידים. הוראה שמטרתה לפקוח עיניים לסביבה ולערער על המוסכמות הקיימות, לפתח חשיבה אישית ביקורתית ויצירתית ולהטיל ספק.

 

יעל סגל חרמוני

שמי יעל סגל חרמוני ואני חוקרת, מרצה ואוצרת תערוכות על עיצוב גרפי בארץ ישראל. במרכז אני מעבירה קורסים שונים הנוגעים בשדה התקשורת החזותית.
אני שואפת להעצים את הדור הבא של המעצבים הגרפיים, תוך הדגשת התרומה ההיסטורית והעכשווית של מעצבים ומעצבות בתחום. באמצעות שילוב של ידע תיאורטי וניסיון מעשי, אני מקווה לספק כלים יצירתיים ולעורר השראה בקרב התלמידים והתלמידות. לעודד אותם לחקור ולהביע את עצמם באופן ייחודי.

 

טלי אמבר חציר

אני טלי אמבר חציר,  בעלת תואר שני בהוראת המדעים, מדריכה ארצית בחינוך לקיימות ואוהבת טבע. מביאה איתי ניסיון רב בחינוך והוראה בבתי ספר וגם במרכזי מחוננים. לתפיסתי, חשיפה נכונה ומותאמת לנושאי הקיימות ושינויי אקלים על היבטים שונים ומגוונים, תפתח חשיבה, תעודד סקרנות, פליאה, שאילת שאלות ורגש של חיבור והערכה לשפע שבטבע. כמו כן, תחזק ערכים של הקשבה וכבוד, במטרה שנאהב את האדם והסביבה ונדע לשמור עליהם. בקורס "אני ואתה נשנה את העולם" לכיתות ג', הצלחה עבורי תהיה לראות את התלמידות והתלמידים מיישמים ערכים אלו בחיי היום-יום שלהם.

 

אופירה מור

שמי אופירה מור.

בשנת תשפ”ו הקרובה אלמד תיאטרון בבית ספר "פלא" למחוננים ברחובות.

אני בעלת תואר ראשון בחינוך ואנגלית ותואר שני בניהול מערכות חינוך.

אני מורה, רכזת ומדריכת אנגלית, רכזת פדגוגית ומובילה תהליכים בתחום החונכות והתיאטרון הפדגוגי. בנוסף, אני שחקנית באנסמבל תיאטרון מזכרת בתיה.

האני מאמין שלי הוא שתיאטרון הוא כלי רב-עוצמה לביטוי אישי, חקר זהות והובלה. אני מאמינה שלתלמידים מחוננים ומצטיינים יש יכולת להיות פורצי דרך, לחשוב באופן יצירתי ולהוביל תהליכים משמעותיים בכל תחום, ובפרט בעולם התיאטרון.

החלום שלי השנה הוא לשלב אלמנטים מעולם הבמה בחיי בית הספר, לאפשר לתלמידים לבטא את עצמם באופן חופשי ומקורי ולהעלות יחד הצגה מרגשת בסיום השנה.

הצלחה מבחינתי תהיה כאשר תלמידים יגלו את קולם הפנימי, יובילו יצירה קבוצתית, וירגישו גאווה ואומץ לעמוד על במה ולשתף את עולמם עם הקהל.

 

איל בן-זאב

מומחה על-חלל

לימודים:

תואר שני (M.Sc.) בחישה מרחוק (חקר כדוה"א בעזרת לוויינים).

תואר שני במינהל עסקים (M.B.A).

בוגר אוניברסיטת החלל הבינ"ל ובוגר אוניברסיטת סינגיולאריטי.

מרצה לתחום החלל.

אני מאמין בלימוד דרך שיח והדגמות.

החלום שלי השנה להדליק את התלמידים על תחום החלל.

הצלחה בעיני תהיה לשמוע ממספר ילדים בסוף הסמסטר על כך שהם רוצים להמשיך לחקור את תחום החלל ולשמוע מתלמיד/ה שהתחום לא עניין אותם בתחילת הסמסטר, שעכשיו התחום מעניין ומסקרן אותם.

 

מיכל שרעבי

נעים להכיר, שמי מיכל, בעברי עורכת דין ובעשור האחרון בחרתי לעסוק בתחום שקרוב לליבי באמת, הוראה.

בקורס 'מספרים יוצרים' נגלה איך מספרים, צורות ודפוסים חוזרים יכולים להפוך ליצירות אמנות מרהיבות. 

הילדים יצרו, יבנו, יפתחו רעיונות מקוריים ויחוו את היופי שבמתמטיקה דרך הידיים, העיניים והדמיון.

אני מאמינה שכאשר ילדים יוצרים מתוך סקרנות, מתרחשת למידה אמיתית. 

הצלחה בעיניי היא לראות תלמידים שמגלים בעצמם משהו חדש - על העולם ועל היכולות שלהם.